Scouts

3. Scouts

Scouts: samen op weg naar zelfstandigheid

De Scouts is een speltak voor wat vroeger de Verkenners (jongens) en Gidsen (meisjes) heette. Samen heten zij nu Scouts. Zij zitten allemaal in de leeftijdsgroep van 11 tot 15 jaar. Iedere zaterdag middag tussen 13:30 en 15:30 uur komen ze bij elkaar om leuke activiteiten te ondernemen.

Scoutsgids

De Scouts hebben geen themaverhaal zoals de bevers en welpen, maar ligt de focus op samenwerking en het verbeteren van scoutingtechnieken en scoutingkennis. Dit doen zij aan de hand van hun eigen scoutsgids. De gids staat vol onmisbare informatie en laat de scouts kennismaken met leuke testjes en spannende opdrachten.

Opkomsten

De opkomsten worden bij de scouts ook deels ingevuld door de leden zelf. Ze leren met hulp van de leiding organiseren zodat ze steeds zelfstandiger worden. Zo maken de scouts bijvoorbeeld hun eigen vuur en bereiden zij hier op hun eten of bouwen samen met de leiding een familieschommel of gaan met zijn allen een nachtje slapen in op een labelterrein. Maar het hoogtepunt van het jaar is natuurlijk het zomerkamp. Dan gaan de jongeren een week kamperen ergens in het land waarin iedere dag wel weer iets leuks wordt georganiseerd.
Vind je het leuk om met anderen van jouw leeftijd plezier te  maken? Kom dan gerust een keertje kijken!

Scoutsleiding

De scoutsleiding organiseert opkomsten aan de hand van de scoutsgids, eigen ervaring, en de ideeën die de scouts zelf inbrengen. We proberen de kinderen altijd opnieuw uit te dagen met insignes en opdrachten, daardoor kunnen we ieder jaar weer een heel seizoen vullen met diverse en avontuurlijke opkomsten.

De opkomsten op zaterdagmiddag worden georganiseerd en geleid door:

• Demi Blom (teamleidster)
  • Bram Hijwegen
  • Samantha de Groot
  • Susan Reusken

Nieuwsgierig geworden?

kom eens een keertje gratis meekijken!