Onze blokhut

2. >
  3. Onze blokhut

Blokhut "Maphita Tanpa"

De naam van onze blokhut is: “MAHPITA TANPA”, wat in de Indiaanse taal zoiets betekent als “huis onder de berken”. Vele vrijwilligers hebben in 1993 de oude blokhut verbouwd en de inhoud is daarna bijna verdubbeld.
We beschikken op de begane grond over een groot speellokaal voor de bevers, Welpen en Scouts. Verder is er een hal met daarin het sanitaire gedeelte (toiletten en douches), een aparte leidingruimte en de keuken. Op de eerste etage bevindt zich de ruimte voor Explorers, Roverscouts en stam. Tevens is dit onze opslagruimte.

Rondom de blokhut

Op ons eigen terrein bevindt zich een klein bosje, kampvuurkuil en een speelveld, maar niet ver van het clubhuis vandaan bevindt zich veel meer. Ons gebouw ligt namelijk zeer centraal. Zo bevind zich het volgende in de buurt van ons clubhuis:

• Lonapark, 200 meter
  • Supermarkt, 1,5 kilometer
  • Buiten zwembad, 2 kilometer
  • Waterval (en bos), 3 kilometer
  •  Schaapskooi, 3 kilometer
  • Veluwse heide, 3 kilometer

Onze blokhut huren?

Bent u opzoek naar een leuke locatie om te bivakkeren voor een zomerkamp? Wij verhuren ons gebouw aan andere scoutingverenigingen. Kamperen met een gebouw bij de hand of liever alleen gebruik maken van het gebouw? Daar is de blokhut ‘Maphita Tanpa’ uiterst geschikt voor! We verwelkomen u graag!