Bevers

3. Bevers

Bevers: spelenderwijs leren

De Bevers zijn de jongste leden bij scouting en bestaat uit een groepje jongens en meiden tussen de 4,5 tot 7 jaar. Je herkent ze aan hun rode blouses. Iedere week komen zij samen met hun leiding op zaterdagochtend van 09.30 tot 11.30 uur bij elkaar. Het draait bij de bevers vooral om spelen in en leren van de natuur. Samen ondernemen ze allemaal activiteiten onder begeleiding van ervaren leiding.

Themaverhaal

De bevers spelen activiteiten in het fantasiedorp “Hotsjietonia”. Je vind hier allemaal verschillende huizen. Hier wonen de dorpsbewoners van het dorp. Je vindt er Professor Plof en Rozemarijn, Rebbel en Bas Bos, Stanley Stekker, Sterre Stroom en Steven Stroom, Keet Kleur en Fleur Kleur en Noa. Stuiter is meestal te vinden op het speelveld, maar vaak is hij ook op stap met een van de dorp bewoners. Samen met al deze personen gaan de bevers steeds op stap en doen leuke en spannende dingen.

Opkomsten

Een opkomst bij de bevers is iedere week anders. Zo wordt er bijvoorbeeld lekker geknutseld, we spelen op het speelveld en leer je alle beginselen van de uitdagende scoutingtechnieken. Denk bijvoorbeeld aan de eerste knopen, pionieren met satestokjes, of een speurtocht. Het hoogtepunt van het jaar is natuurlijk het kamp. We logeren dan een nachtje in het gebouw of in de tent naast ons gebouw. We doen natuurlijk nog veel meer, maar het is veel leuker om gewoon eens te komen kijken. Je kunt altijd vrijblijvend een paar opkomsten meedraaien om te kijken of je het leuk vindt.

Beverleiding

De beverleiding organiseert opkomsten onder anderen aan de hand van het beverkompas. Hier staan spel- en knutselideeën in, maar ook uitleg over verschillende beverinsignes en hoe te handelen in verschillende situaties. Uiteraard gebruiken we ook onze ervaringen die wij als jeugdlid op hebben gedaan en passen deze toe in verschillende de opkomsten. Met elkaar kunnen we ieder jaar weer een heel seizoen vullen met diverse en avontuurlijke opkomsten.

De opkomsten op zaterdagochtend worden georganiseerd en geleid door:

• Dorinke Klomp (teamleidster)
  • Arnout Hijwegen

Nieuwsgierig geworden?

kom eens een keertje gratis meekijken!