3. Lid worden

Word lid van Scouting Valeouwe!

Kom eens gratis meekijken

Wil jij net als vele anderen gave avonturen beleven? Al vanaf 4,5 jaar is er van alles te beleven bij scouting Valeouwe. Hoe ouder de groep, hoe meer uitdagingen. Zo ga je de ene opkomst eten koken op vuur die je uiteraard zelf aansteekt, een andere opkomst ga je creatief aan de gang met pionierpalen of verf. Voordat je lid wordt mag je altijd vrijblijvend een aantal opkomsten meekijken. Lijkt het je wat? Dan krijg je van de desbetreffende leiding een inschrijfformulier mee. Verder op deze pagina vind je alle belangrijke informatie over het lidmaatschap.

Ouder dan 21 jaar?

Ben je ouder dan 21 jaar en lijkt het je tof om een bijdrage te leveren aan onze vereniging en mee te doen met leuke activiteiten? Dat kan! Wij zijn altijd op zoek naar vrijwilligers of mensen die interesse hebben in leiding geven. Zo kun je helpen bij onze jaarlijkse potgrondactie, help je mee samen met andere vrijwilligers aan het opknappen van ons terrein en gebouw of je helpt mee met evenementen zoals open dagen en kampen. Veel belangrijker nog is dat je uiteraard uitgenodigd wordt voor onze jaarlijkse vrijwilligers barbeque en stamppotfuif.

Al sinds mijn 9e ben ik lid bij Scouting Valeouwe. Eerst als jeugdlid, later als leidster. In al deze jaren heb ik veel geleerd, zowel sociaal als werkgerelateerd. Het zijn echt ervaringen die zelfs in mijn werkleven goed van pas komen. Maar bovenal heb ik vrienden voor het leven gemaakt en tal van leuke herinneringen! Scouting Valeouwe is een kleine en daarom hechte club. Iedereen staat open om elkaar te helpen. Ik ben ervan overtuigd dat dit het scoutingspel ten goede komt. Iedereen (zowel vrijwilligers als jeugdleden) heeft zijn inbreng en daardoor zijn de opkomsten altijd lekker afwisselend. Als de kinderen enthousiast zijn, dan zijn alle ingestoken uren het het helemaal waard!

Dorinke Klomp

(23) Welpen- en Beverleiding

Informatie over het lidmaatschap

Belangrijkste informatie voor het lidmaatschap:

• De contributie bedraagt €75,- per kalenderjaar, of €37,5 per half jaar.
  • Je mag 3 keer gratis meekijken, daarna krijg je een inschrijfformulier mee als je lid wil worden.
  • Wanneer je lid bent koop je een scoutfit (de blouse) passend bij de speltak.
  • De installatietekens en das krijg je van ons. De das is in bruikleen, raak je deze kwijt dan vragen wij 25 euro hiervoor.
  • Je ontvangt van Scouting Nederland het scouting magazine. Deze verschijnt 4 keer per jaar.
  • Kun je een keertje niet  bij een opkomst aanwezig zijn? Dan verwacht de desbetreffende leiding een afmelding via de telefoon (Whatsapp).

Direct lid van Scouting Nederland

Word je lid van onze vereniging dan ben je automatisch lid van Scouting Nederland. Scouting Nederland is de nationale scoutingorganisatie van Nederland. Naast onze vereniging zijn er ruim 1.100 andere groepen bij aangesloten. Scouting Nederland biedt verenigingen belangrijke informatie, spelideeën en cursussen om de kwaliteit rondom het scoutingspel te kunnen waarborgen.